,

Fremtiden tilhører dig, der kender din historie

Indrømmet, nogle gange er jeg ved at kaste op over at høre om forandringsparathed som det nye sort. Jeg kan sagtens få øje på, at det i et samfund, hvor det moderne disruption, globaliseringen, digitaliseringen og spandevis af andre ”-ing’er”, der får det til at buldre derudad, er en styrke at eje evnen til at forandre sig til tiden.

Men jeg bliver træt af at høre og læse om forandringsparathed som frelseskuren til at klare sig i fremtiden.

Jeg tror nemlig på, at der er en anden og mindst ligeså betydningsfuld værdi. Det er rodfæstetheden. Det er værdien ved det, der er gået forud. Det, som vi hviler på. Ikke ment som en konservativ, stagnation og ’nu holder vi fast i alt det vi kender’, men derimod en stærk og stolt forankrethed i egen historie.

Kom jeg der lige til virksomhedsbogen? Nemlig!

Virksomheder tudes konstant ørene fulde om vigtigheden af, at de er forandringsparate. Du skal være klar til at se nye markeder, du skal være klar til at udvikle helt nye produkter, du skal måske endda nulstille din forretning fuldstændig og gå en helt ny vej.

Her er forandringsparathed selvsagt en hjælpsom ressource. Min påstand er samtidig, at du gør dig selv langt mere forandringsparat, når du står på din egen historie, du bærer din kultur.

Det er lige nøjagtig her, at vi oplever, at virksomhedsbogen kan noget rent kommunikativt, som ingen af de andre kommunikationsydelser, som også vi har på hylden kan. Virksomhedsbogen kan nemlig hjælpe med at:

  • samle de væsentligste elementer af jeres historie – de afgørende øjeblikke
  • afdække og udpege virksomhedens særlige værdi- og kultursæt
  • give jer en historisk rodfæstethed, så I ikke vælter, når forandringerne kræver store forandringer af jer

Forsiden til den seneste virksomhedsbog fra Asbjørn og Borberg. En fortælling om kabelvirksomheden Scankab Cables. Bogen udkom i 2017. 

Ikke kun en bog for din skyld

Bogen styrker jer således som virksomhed. Jeres særlige virksomheds-DNA bliver tydeligt, og dermed har I også en historik og nogle erfaringer, som træder tydeligt frem, og som I kan bruge, når I fremadrettet skal finde de rette udviklingsveje.

Men du skal ikke kun lave en bog for jeres egen skyld. En bog er et sublimt udvidet visitkort, hvor du gennem jeres helt særlige historie får mulighed for at vise omverdenen, hvem I er.

Vi bliver med jævne mellemrum kontaktet af virksomheder, som vil høre, om deres historie egner sig til en bog. Svaret tør jeg aldrig give på forhånd, men snakken afslører det.

Du er velkommen til at booke et møde med mig på 31424290.